donderdag 21 november 2013

Sate (garam masala)


Het recept voor deze heerlijke saté heb ik ooit ergens gelezen, direct uitgeprobeerd en in mijn receptenboekje geschreven, gewoon heerlijk! En zonder satesaus te eten, gewoon zonde als je dat hierbij eet. Afgelopen juni was ik jarig en heb ik voor mijn gasten 3 soorten saté gemaakt (met 3 verschillende bijbehorende sauzen) waaronder deze en het bleek de meest favoriete. Als je er perse saus bij wil serveren zou ik kiezen voor een knoflooksausje op yoghurtbasis dat smaakt er erg goed bij.

Ingredienten:

500 gram kipfilet
1 kleine ui
2 cm gember
1 grote teen knoflook
1 el sojasaus
1 el citroensap
2 tl garam masala
1/4 tl zout
1 tl suiker

Bereiding:

Kip in (niet al te grote) blokjes snijden.

Ui, gember en knoflook pureren. Citroensap, sojasaus, masala, zout en suiker er doorheen roeren.
De kipblokjes hier enkele uren in laten marineren (ik maak het meestal een dag van te voren)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten