donderdag 7 november 2013

Rode uiensoep


Om dit blog maar een beetje met spoed te vullen, een recept uit mijn eigen receptenboekje, waar ik alles jarenlang handmatig in heb opgeschreven. Het gaat zelfs mee op vakantie, want ik weet weinig recepten uit mijn hoofd.....Door dit blog te maken hoeft dat dus niet meer al loop je altijd het risico dat de wifi verbinding het niet doet dus of ik het aandurf om het thuis te laten???

Ingredienten:

450 gram rode uien
2 tenen knoflook
1 liter runderbouillon
1 el tomatenpuree
1 tl paprikapoeder
1 tl tijmblaadjes
olijfolie

Bereiding:

Uien in halve ringen snijden, 3 el olie in een pan en de uien smoren zonder ze te laten kleuren. Voeg de geperste knoflook toe en bak het geheel 10 min. op half hoog vuur aan. Tomatenpuree, paprikapoeder en tijmblaadjes toevoegen en afblussen met de bouillon. Soep aan de kook brengen, vuur laag draaien en 15 min. laten trekken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten