woensdag 13 november 2013

Kaiserschmarrn


Een echt wintersport gerecht, dus daar kennen de meeste mensen dit wel van denk ik. Nou ga ik zelf nooit (meer) op wintersport, veel te duur voor een weekje vakantie en als ik moet kiezen ga ik liever een week langer op zomervakantie, maar mijn ouders wel en mijn moeder nam 2 jaar geleden een zakje mee waar je met wat melk dit gerecht van kon maken. Vooral dochterlief vond het heerlijk. Wij zeefden wel de rozijnen eruit want die lusten wij niet zo graag.
Maar dit recept bewijst het weer, pakjes en zakjes........niet nodig maak het gewoon lekker zelf!


Ingredienten: (4 personen)

6 eieren
2 el basterdsuiker
2 el poedersuiker
2 zakjes vanillesuiker
snuf zout
300 ml melk
300 gram patentbloem
roomboter om in te bakken

Optioneel; rozijnen geweekt in rum/amaretto

Bereiding:

De 6 eieren scheiden in eidooiers en eiwit. Meng in een kom de suikers, zout, eigelen, de bloem en schenk de melk er langzaam bij. Goed mengen met de mixer en half uurtje laten rusten.
Klop in een andere kom de eiwitten stijf (zorg dat de kom vetvrij is!). Spatel na half uur het eiwit door het beslag in 3 delen, voorzichtig erdoor scheppen tot het goed gemengd is.
Verhit in een grote koekenpan de roomboter en schep een kwart van het beslag in de pan (heb je rozijnen voeg die dan aan het beslag in de pan toe), bak aan 1 kant bruin en keer om en bak onderkant ook bruin. Trek dan de pannenkoek met 2 vorken in stukjes uit elkaar en serveer dit met poedersuiker en klontje boter of met een lekkere zelfgemaakte jam.

Bron:Carolinebrouwer.blogspot.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten