dinsdag 11 oktober 2016

Victoriabaars uit de oven




Bij onze plaatselijke viswinkel hebben ze regelmatig goede aanbiedingen van diverse soorten vis. Afgelopen week zag ik dat de Victoriabaars in de reclame was en heb een pond meegenomen om daarna eens te gaan kijken wat ik ermee zou doen. Al zoekend kwam ik op de site keukenliefde.nl terecht, waar ik dus het recept vond dat ik heb gemaakt, met wat aanpassingen, van het mooie stuk vis.
Persoonlijk zou ik er minder roomkaas in doen de volgende keer of zelfs helemaal niet, maar dat is meer persoonlijke smaak.Wij houden niet zo van romige sauzen bij vlees of vis. Desalniettemin een heerlijk recept wat hier zeker vaker op tafel komt, maar dan met wat knoflookolie op de tomaatjes om die ook wat extra smaak mee te geven.



Ingrediƫnten;

Pond Victoriabaars
75 gram prosciutto ham
2 tl groene pesto
100 gram roomkaas (of creme fraiche)
1 el pijnboompitten
klein bakje cherry tomaatjes
350 gram haricots verts
stukje parmezaanse kaas
olijfolie


Bereiding;

Oven voorverwarmen op 200 graden. Pesto en roomkaas mengen en op 1 helft van de filet smeren en de vis dichtklappen met de andere filet. Heb je losse moten vis (je kunt elke witvis voor dit recept gebruiken) kerf de vis dan in en wrijf daar de pestocreme in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten