woensdag 26 oktober 2016

Kippensoep met rijst Thaise stijl

Deze heerlijk, vullende soep heb ik een keer gegeten bij mijn schoonzus. Ik heb meteen het recept gevraagd (zij gekopieerd :-)) en het is in de receptenmap terecht gekomen om er voorlopig niet meer uit te komen.......het is dan weer helemaal uit je hoofd verdwenen en er zijn zoveel leuke recepten om te maken natuurlijk. Maarrrrrr.......ik ben de map eens door gaan bladeren en kwam deze soep dus weer tegen, gemaakt, lekker bevonden (niet door de kinderen overigens, jammer) en nu dus hier op mijn blog. Als jij het ook eens maakt vind ik het leuk om dit te horen in reactie of op FB!!




Ingredienten;

1 el groene Thaise currypasta
1 el plantaardige olie
1.1/2 l kippenbouillon
4 teentjes knoflook
2 cm gember (geschild en geraspt)
1 tl korianderzaad (gekneusd in de vijzel)
1 bosje verse koriander
150 gram basmatirijst
4 ons kipfilet
350 ml kokosmelk
100 gram erwten (diepvries)
150 gram sugarsnaps
2 el vissaus
2 el limoensap

Bereiding;

Verhit de olie in een grote soeppan met dikke bodem en bak de ui,knoflook en gember even aan. Voeg dan de currypasta toe en bak een minuutje mee. Vul de pan met de bouillon en voeg korianderzaad en verse koriander naar smaak toe (ik heb de verse koriander weggelaten, hou er niet van) Breng aan de kook en doe de rijst bij de soep. Breng weer zachtjes aan de kook en kook tot de rijst beetgaar is. Dit duurt ongeveer 10 minuten. Roer af en toe want de rijst moet niet aanbakken. Doe dan de kip in de soep en pocheer tot de kip gaar is. Ongeveer 3 minuten. Voeg dan de kokosmelk, erwten en sugarsnaps toe. Breng op smaak met de vissaus en laat nog 2 minuten koken, zodat de sugarsnaps beetgaar kunnen worden. Haal van het vuur. Voeg het limoensap toe en serveer met versgehakte koriander.

Bron; tijdschrift Jan via schoonzus Anniek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten