dinsdag 11 oktober 2016

Appel-perenjam met amandel




Ietsie pietsie teveel appels gekocht en er lagen nog wat peren, op zoek naar receptje en deze kwam ik tegen. Gelijk gemaakt en het is erg lekker geworden. Ik heb er wel wat minder suiker in gedaan dan in het recept staat en dan vind ik het nog best zoet geworden. Ik houd niet van rozijnen dus die heb ik weggelaten. Ik denk dat ik het van de week een keer op een pannenkoek ga proberen, lekkerrrr dat weet ik zeker!


Ingrediƫnten;

500 gram zure appels (geschild en in stukjes)
500 gram peren (geschild en in stukjes)
1 citroen (sap)
750 gram geleisuiker
100 gram blanke amandelen (grof gehakt)
100 gram walnoten (grof gehakt)
1 el koekkruiden
75 gram blanke rozijnen

4 schone jampotten

Bereiding;

Schep de appels, peren, citroensap en geleisuiker door elkaar in een pan met dikke bodem en breng dit al roerend aan de kook. Laat het 4 minuten koken. Schep de amandelen, walnoten, koekkruiden en rozijnen erdoor en laat nog even paar minuutjes zachtjes koken en roer er goed doorheen zodat je niet te grote stukken krijgt in je jam.
Vul de potten met de jam, deksel erop en zet ze op zijn kop weg om af te koelen.





Bron: Boodschappen.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten