donderdag 27 februari 2014

Appeltaart, simpel en heerlijk!



Mijn man is gek op appeltaart, ik wat minder, maar dat komt meer omdat er altijd rozijnen in zitten. Ik lust enorm veel, maar rozijnen daar ben ik niet zo gek op. Dan maak je de taart dus zelf zonder rozijnen, kom je tot de ontdekking dat je niet zo goed bent met deeg en enorm chagrijnig wordt van al die deegslierten die altijd net niet lijken te passen. Nee, niet echt mijn favoriete bezigheid appeltaart bakken en gelukkig vindt mijn man de appeltaartjes van AH ook erg lekker :-).
Maar nu kwam ik dit taartje tegen, geen gedoe met deegslierten en ik had nog wat appels liggen die op moesten dus in het kader van "No food waste" aan de slag. Het resultaat? Heerlijk! Echt dit taartje is supermakkelijk en overheerlijk. Klodder slagroom erop en genieten maar vanavond bij de koffie.

Ingrediƫnten; (voor een brownie vorm is dit genoeg, springvorm? alles verdubbelen)

150 gram zelfrijzend bakmeel
150 gram bruine suiker
125 gram boter
75  gram havermout
4    appels (ik had Jonagold)
kaneel

(als je wel rozijnen lust 75 gram rozijnen)

Bereiding;

Oven voorverwarmen op 200 gr. C. Smelt de boter langzaam in een pannetje. Meng het bakmeel, suiker en de havermout door elkaar en roer hier de gesmolten boter door. Schil de appels en snij ze in blokjes en bestrooi ze naar smaak met kaneel (en schep de rozijnen erdoor). Vet de brownie vorm in of bekleed deze met bakpapier doe nu 3/4 van het deeg erin en druk dit met een lepel aan. Strooi de appelstukjes erop en verdeel ze goed. Nu de rest van het deeg erover kruimelen en iets aandrukken.
Bak de taart in het midden van de oven in ca. 35 min. bruin en gaar. (Bij een grote taart 40 a 45 minuten)


Bron: www.judithscakes.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten