woensdag 12 februari 2014

Italiaanse rundvlees stoofschotel


Rundvlees heb ik al in huis en om nu eens niet het ouderwetse, maar wel heerlijke draadjesvlees te maken, heb ik op smulweb ingetoetst dat ik rundvlees, winterwortel en tomaten in huis had. Er rolt dan een recept uit wat je met die ingrediƫnten kan maken (al moet je wel wat basisingredienten in huis hebben). Deze keer ging ik voor het Italiaanse stoofvlees en het was heerlijk. Manlief heeft het gegeten met aardappels en wij met pasta. Er is nog genoeg over wat ik in de vriezer doe voor wanneer ik een keer geen zin heb om te koken....ja die dagen zijn er ook ;-)

Ingredienten;

500 gram rundvlees
3 uien
2 tenen knoflook
2 winterpenen
2 grote tomaten
2 el zonnebloemolie
1 el tomatenpuree
1 pot runderfond
zout peper
1/2 el oregano
5 takjes selderij
2 laurierblaadjes

Bereiding;

Rundvlees in grove stukken snijden, ui en knoflook fijn snijden, wortel schillen en in blokjes snijden en de tomaten ontvellen, pitjes eruit en in blokjes snijden.

Olie verhitten in een braadpan, vlees op hoog vuur rondom bruin bakken en kruiden met zout en peper. Ui en knoflook toevoegen en meebakken tot de ui begint te kleuren. Tomatenpuree toevoegen en meebakken zodat het kan ontzuren. Wortelblokjes, oregano, selderij, laurierblaadjes en tomaten toevoegen. Runderfond toevoegen en alles aan de kook brengen, daarna laag zetten en in minstens 2.1/2 uur gaar laten stoven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten