woensdag 12 februari 2014

Olijven in pittige knoflookmarinade


Ooit een keer opgeslagen dit recept en nu heb ik het eindelijk een keer gemaakt. Olijven....tot een paar jaar geleden proefde ik ze wel altijd maar echt lekker....nah niet echt, maar vond het altijd zo gezellig staan op tafel die olijven in een schaaltje,  paar plakjes droge worst en een kaaszoutje met een goed glas rode wijn erbij. Tot een keer in een restaurant waar het zo lang duurde voor we ons voorgerecht kregen.....ik begon van ellende maar aan de olijven en zowaar....ik vond ze best lekker!
Sindsdien eet ik (vooral) groene olijven met knoflook, feta en zongedroogde tomaatjes maar dat is nog best prijzig zo'n bakje. Gezocht en gevonden een recept om zelf je olijven te marineren!! Goedkoop en lekker!

Ingrediƫnten;

1 potje groene olijven
8 tenen knoflook ontveld
1/2 spaanse peper zonder zaad in ringetjes
2 el gedroogde oregano
2 dessertlepels balsamico-azijn
olijfolie
2 laurierblaadjes

Bereiding;

Laat de olijven goed uitlekken, verdeel de olijven over 2 potjes en stop in elk potje de helft van de Spaanse peper en de knoflooktenen en dek de olijven in de pot af met de laurierblaadjes. Giet nu eerst een dessertlepel balsamico over de olijven en giet er dan zoveel olijfolie op dat ze net onder staan met olie. Laat minimaal een week intrekken in de koeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten