zaterdag 15 februari 2014

Champignonsoep

Een heerlijke, ouderwets lekkere champignonsoep! Tot voor kort had ik dit nog nooit zelfgemaakt, zodra ik zag staan dat er bloem in een gerecht moest dacht ik, dat wordt niks. Meerdere keren zijn er recepten waar bloem in moest mislukt dus ik was er wel klaar mee. Maar er stonden nog champignons in de koelkast die op moesten dus toch een keer weer de stoute schoenen aangetrokken en zowaar een heerlijke soep kwam er uit mijn keuken!

Ingrediƫnten;

60 gram boter
250 gram champignons
60 gram bloem
1 liter kippenbouillon
1 dl melk
1 el peterselie
1 el citroensap
zout en peper


Bereiding;

Champignons schoonborstelen en in plakjes snijden. Boter smelten en champignons 5 min. bakken. Bloem erdoor roeren en 1 min. bakken (hier lijkt het mis te gaan...) Geleidelijk de melk en de bouillon erbij onder voortdurend roeren. Soep aan de kook brengen en ca. 10 min. zachtjes laten koken. Peterselie, citroensap en zout en peper toevoegen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten