woensdag 18 januari 2017

vissoep met rode curry

Sinds kort lees ik weer eens het AD op mijn Ipad en daarin staat elke dag een recept in van Jannie, jaaa!!! inderdaad die leuke dame van Heel Holland Bakt! Ze heeft er leuke, makkelijke recepten op staan en mijn oog viel op deze vissoep. Had nog wat vis in de vriezer, manlief op pad gestuurd voor de rode curry (mannen en onbekende dingen in de AH zoeken.......niet handig!) en iets later dan gepland heb ik afgelopen vrijdag deze soep gemaakt. Heerlijk! Helaas ben ik vergeten een foto te maken maar die volgt de volgende keer dat we deze soep eten........die komt er zeker!








Ingrediƫnten;

1-2 el rode curry pasta
1 blik kokosmelk 400 gram
5 dl visbouillon
3 blaadjes djeroek poeroet
1 stengel citroengras (schoongemaakt)
1 el oestersaus
2 tl vissaus
300 gram kabeljauwfilet (of andere witvis)
8 grote garnalen zonder schaal, darmkanaal verwijderd
Koriander (optioneel, ik hou er niet van)

Bereiding;

Verwarm de curry pasta al roerend in de pan. Schenk de kokosmelk en bouillon hier bij en voeg de blaadjes djeroek poeroet en de stengel citroengras toe. Breng aan de kook en laat ca. 10 min. trekken. Snijd de vis in stukken, voeg ze aan de soep toe en laat ze in ca. 3-4 min. zachtjes gaar worden. De soep moet niet koken, maar tegen de kook aan gehouden worden. Voeg de garnalen aan de soep toe en hak de garnalen grof. Neem de djeroek poeroetblaadjes en de citroengras uit de soep. Breng op smaak met oestersaus en vissaus. Strooi, zodra de garnalen roze en gaar zijn, de koriander in de pan en serveer de soep in kommen. ~Lekker met naanbrood.







Bron; AD - Janny van der Heijden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten