maandag 12 december 2016

Borrelbrood met camembert uit de oven

Op mijn favoriete receptensite smulweb stond een filmpje waar ze dit brood maakten. Die moest ik natuurlijk proberen! Mijn dochter zou al de soep maken voor de zondag dus ik besloot dit brood erbij te maken. Dit is de makkelijke versie (en daardoor ook altijd duurder) met kant en klaar brooddeeg van Danerolles, ik had er nog nooit van gehoord, kende alleen de croissant van dit merk, maar ze hebben dus ook brooddeeg in blik.





Ingrediƫnten;

1 camembert in houten doosje (President)
1 rode peper
1 takje rozemarijn
1 flinke knoflookteen
2 tl tijm
2 el olijfolie
3 blikken Danerolles brooddeeg


Bereiding;

Velletje bakpapier op je ovenblad, in het midden zet je het bakje camembert, je snijdt de bovenkant van de camembert eraf (en het plastic eraf he?) en zet die in het houten bakje. Aan 3 stukjes rozemarijn rijg je een plakje knoflook en een stukje rode peper en dit steek je in de kaas. In de blikken deeg zitten voorgesneden porties deeg die je allemaal doormidden gaat snijden en tot balletjes vormt en om het bakje heen legt. Van de olie, rest van de knoflook en de tijm een mengseltje maken en dat over de broodjes verdelen (ik heb t met een kwastje gedaan) wat zeezout over het brood strooien is ook lekker. (en eventueel wat roomboter verdelen erover). Dan gaat het op 180 graden 25-30 min. in de oven en daarna haal je de takjes uit de kaas en smullen maar.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten