woensdag 7 december 2016

Limoentaartje (no bake)

Op zoek naar een recept voor kerst in mijn knipselmap kwam ik dit recept tegen. Het komt uit een oude smulweb agenda. Smulweb noemt het een no bake citroentaartje, wat ik nogal vreemd vind want er komt geen citroen aan te pas.....De smaak van limoen vind ik zelf heerlijk fris, niet te zuur en een smaak die goed combineert met kokos, ook 1 van mijn favoriete ingrediƫnten in desserts.


IngrediĆ«nten; (voor 8 a 10 bakjes)

250 gram kokoskoekjes (biskwie heb ik gebruikt)
100 gram roomboter
1/2 tl zout
3 limoenen, schoongeboend
2 blaadjes witte gelatine
200 gram verse roomkaas
400 gram gecondenseerde melk
125 ml zure room
(rietsuiker)



Bereiding;

Verkruimel de kokoskoekjes en meng met de boter en zout. Verdeel dit mengsel over 8 bakjes en druk uit tot een bodem. Zet de bakjes in de koelkast.
Rasp de groene schil van de limoenen en pers ze uit
Week de gelatine in een bak met ruim water ca. 5 min. (koud water)
Verwarm het limoensap in een pannetje en los de uitgeknepen gelatineblaadjes hierin op.
Meng in een ruime kom de roomkaas en gecondenseerde melk goed door elkaar. Roer de zure room, geraspte limoenschil en gelatinemengsel erdoor. Verdeel dit mengsel over de schaaltjes en zet dit 24 uur in de koelkast
Bij het serveren eventueel bestrooien met rietsuiker


Geen opmerkingen:

Een reactie posten