woensdag 30 november 2016

Bananenpudding (luchtig)

HET favoriete dessert uit manlief zijn jonge jaren, tevens een mooie herinnering aan zijn moeder , is bananensaroma met onderin een mix van banaan en sinaasappelsap. Ik en mijn dochter hebben dit wel eens voor hem gemaakt in het verleden bij een speciale gelegenheid, hij werd er erg gelukkig van ;-).  Nu had ik laatst weer wat rijpe bananen over en ging op zoek naar iets soortgelijks maar dan dus zelf gemaakt. Op Smulweb vond ik een top recept, ik maak het alleen zonder de drank (vervang dit door sinaasappelsap om de traditie trouw te blijven ook), hou van een glaasje maar niet in desserts (of bonbons etc.)





Ingrediƫnten;

3 bananen
2 tl citroensap
1,5 dl sinaasappelsap (of bananenlikeur)
6 blaadjes gelatine
3 eieren
3 dl melk
125 gram suiker
0,25 l slagroom


Bereiding;

Bananen in plakjes snijden en met de staafmixer fijnmaken. In een kom doen en besprenkelen met citroensap. Sinaasappelsap erover schenken. In een kom met ruim koud water de gelatine 10 min. laten weken.
Boven 2 kommetjes de eieren splitsen. In een pan de melk met suiker aan de kook brengen. Beetje melk door de dooiers roeren en vervolgens het dooiermengsel door de melk roeren. Gelatine goed uitknijpen en van het vuur af door het melkmengsel roeren. Banaan met sappen erdoor roeren. Mengsel af laten koelen tot het lobbig wordt. Eiwitten stijfkloppen, in andere kom de slagroom stijfkloppen. Slagroom en puddingmengsel luchtig door het eiwit scheppen. Verdeel over 6 glazen, versier met plakjes banaan en toef slagroom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten