vrijdag 4 november 2016

Italiaanse sperciebonen

Sperciebonen......zoals al eerder geschreven niet mijn favoriete groente. Met wat extra toevoegingen vind ik het wel te doen, normaal doe ik het met bijv. spek, ui en knoflook, maar deze variant is ook erg lekker en simpel, echt Italiaanse keuken dus. Het recept komt uit mijn receptenboek (ja de ouderwetse handgeschreven versie ;-)) en waar ik het uitgehaald heb weet ik helaas niet meer.











Ingredienten;

500 gram sperciebonen
blikje ansjovisfilets
2 teentjes knoflook
citroen biologisch
olijfolie


Bereiding;

Boontjes schoonmaken en in 8 min. gaar koken, afspoelen met koud water en uit laten lekken. In de wok 2 el olijfolie verwarmen en hier de geperste knoflook en de ansjovisfilets bij doen (kijk uit dat de olie niet TE heet is dan verbrand je knoflook). Als de ansjovis filets uit elkaar vallen de boontjes erbij doen en 1-2 min. meebakken. Geraspte citroenschil erover heen doen en zout en peper naar smaak.

Lekker met bijvoorbeeld gegrilde tonijn en pasta 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten