woensdag 2 maart 2016

Italiaanse spinaziestamppot

Heerlijk toch die stamppotjes allemaal? Als ze net even anders dan anders zijn, wil ik ze direct uit proberen. Dit recept heb ik enige tijd geleden al eens gemaakt en komt uit zo'n leuk supermarktblaadje. Fijn recept als je nog wat restjes kaas hebt van het weekend , die kan je hierin verwerken of er een lekkere kaasfondue mee maken natuurlijk ;-). Helaas houden mijn kinderen niet zo van stamppot, er is ergens iets mis gegaan in de programmering haha. Maar dat mag de pret niet drukken, wij eten het toch en ik maak voor de kinderen dan iets anders.
Dit gerecht vonden mijn man en ik in ieder geval erg lekker dus goedgekeurd om hier te plaatsen.



Ingrediënten;


750 gram aardappelen geschild en in stukken
3-4 el olijfolie
200 gram salami in blokjes of reepjes
1 rode ui
500 gram spinazie panklaar
2 el pesto
150 gram gorgonzola in blokjes


Bereiding;

Aardappelen gaar koken met zout. Verhit 1 el olijfolie en bak hierin de salami en de ui ca 2/3 minuten. Schep de spinazie erdoor en laat deze iets slinken. Giet de aardappelen af en maak er een puree van met de rest van de olijfolie, zout, peper en pesto. Spatel het spinaziemengsel door de aardappelpuree. Serveer de stamppot met de gorgonzola er boven op.



Bron; Boodschappen 5-2014




Geen opmerkingen:

Een reactie posten