woensdag 2 december 2015

Spaanse vispan met linzen

Dit recept komt uit de allerhande. Ik heb wel eens linzen gegeten, maar dan in een soep, nog nooit als avondmaaltijd dus dit recept vond ik leuk om eens te proberen. Vis eten we veel te weinig hier, best duur en soms lastig klaar te maken. In dit recept heb ik meer vis gedaan om dat te compenseren.

Ingredienten;

100 gram chorizoworst
1 ui
1 rode paprika (heb ik weggelaten, geen fan van paprika)
2 blikken gepelde tomaten
800 gram linzen (Bonduelle gebruikt)
375 gram kabeljauw (diepvries, ik heb de hele zak gebruikt)
20 gram platte peterselie


Bereiding;

Snijd chorizo in stukjes. Verhit een braadpan en bak daarin de chorizo uit in ca. 2 minuten. Snipper de ui en snijd de paprika in stukjes. Voeg de ui toe aan de chorizo en bak 1 min. mee. Voeg de paprika toe en bak dit 3 min. mee. Meng de tomaat erdoor (hele blik) en laat ondertussen de linzen uitlekken en spoel ze af en voeg toe aan de braadpan en breng het geheel aan de kook.
Snijd de ontdooide vis in stukken (grof) en leg dit tussen de linzen. Stoof de vis met deksel op de pan in 10 min. gaar. Snijd de peterselie fijn. Voeg zout en peper toe en bestrooi het gerecht met de peterselie.
Lekker met stokbrood erbij!





Bron: Allerhande


Geen opmerkingen:

Een reactie posten