woensdag 30 december 2015

Biefstuk met roerbakgroente (supersnel klaar)




Na wat kwakkeldaagjes (ziek zijn) en de kerstdagen wilde ik wel weer normaal eten gisteren, lang in de keuken had ik weinig zin in dus ik dook eens mijn receptenschriftje in. Daar vond ik onderstaand recept, ik heb er alleen meer vlees in gedaan om het voor 3/4 personen te maken.  Ook heb ik de biefstuk vervangen voor varkenshaas omdat die in de reclame was bij de Jumbo ;-).
Voor de sojasaus gebruik ik het merk Kikkoman, ketjap is erg lekker van ABC (toko), goed van smaak en lekker dik, maar met ander merk kan het natuurlijk ook.

Ingrediƫnten; (2 personen)

300 gram biefstuk
1 el maizena
6 el zonnebloemolie
1/4 tl zwarte peper
1 teen knoflook in plakjes
2 el sojasaus
3 el ketjap manis
1/2 bouillontablet
400 gram oosterse roerbakgroente
1 tl sesamolie
300 gram pandan/basmatirijst
1 bosje lente ui


Bereiding;

Biefstuk in dunne plakjes snijden, omscheppen met de maizena, 1el olie en de zwarte peper en 10 minuten laten staan. Zet de rijst op en kook deze gaar.
Wok op hoogste stand 1 min. voorverwarmen, 5 el olie erin, knoflook 10 sec.bakken, vlees kort aanbakken, soja en ketjap erbij, doorroeren en het vlees er weer uit halen met schuimspaan. 100 ml water toevoegen, bouillonblokje (helft!) erbij en dit laten koken. Groente erbij en ca. 5 min al omscheppend wokken. Dan op hoog vuur het vlees erbij, lente ui en sesamolie toevoegen en opdienen met de rijst.
Wij aten het met komkommersalade en cassave kroepoek.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten