dinsdag 17 november 2015

Appelmoes







Appelmoes lust toch eigenlijk iedereen. Ik eet het zelf vooral bij rode kool, gekookte andijvie of bij kip en patat (lekker!!). Vaak eten we het uit een potje denk ik? Maar het is zo makkelijk om het zelf te maken dat je dat toch echt maar eens moet proberen. Dit recept het ik van smulweb en smaakt doordat je er op het laatst roomboter doorroert echt zo lekker dat ik het de moeite waard vind om het hier op mijn blog te plaatsen.

Ingredienten;

2,5 kilo goudreinetten
250 gram suiker
1 citroen (biologisch)
2 kaneelstokjes
1/2 tl kardemom
snuf witte peper
snuf zout
2 kruidnagelen
50 gram roomboter


Bereiding;

Appels schillen en in stukjes in een grote pan doen. Klein laagje water in de pan, sap van 1/2 citroen erbij, kruiden erbij doen ( en 2 stukken schil van de citroen ) en opzetten. Zodra het kookt laag zetten en ca. half uur laten pruttelen en af en toe doorroeren. Voor hele gladde appelmoes zet je de staafmixer er even in en roer je in stukjes de boter erdoor. Het is makkelijk om kleine bakjes te pakken en in porties deze heerlijke appelmoes in te vriezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten