maandag 4 september 2017

Pasta kip/broccoli/kaas

Dit is ook weer zo'n heerlijk pasta gerecht uit mijn onlangs voor een koopje aangeschafte pastabijbel op de rommelmarkt (2 euro!!!). Fantastische recepten staan erin en dit is het eerste recept wat ik eruit gemaakt heb omdat ik de meeste ingrediƫnten al in huis had. Man- en zoonlief waren het weekend naar de Grand Prix in Spa dus de 2 dames lekker aan de pasta! Was heerlijk!






Ingrediƫnten;

1 stronk broccoli (roosjes)
50 gram boter
2 kipfilets in stukjes gesneden
2 tenen knoflook uit de knijper
400 gram gedroogde penne (ik gebruikte spaghetti)
120 ml droge  witte wijn
200 ml kookroom
90 gram gorgonzola (ik gebruikte minder cambozola)
zout en gemalen zwarte peper
Parmezaanse kaas

Bereiding;

Broccoli kort voor koken, ca 3 min. in kokend water en koud afspoelen (goed uit laten lekken). Smelt de boter in de pan en doe hier de kip en de knoflook bij en breng dit op smaak met zout en peper. Ca. 3 minuten bakken tot de kip gaar is. Ondertussen de pasta koken.
Roer de wijn en de room door het kopmengsel en laat het ongeveer 5 min. zachtjes koken terwijl je het steeds doorroert en de saus enigszins indikt. Voeg de broccoli toe en verwarm deze mee.
Giet de pasta af en doe hem bij de saus. Roer de gorgonzola erdoor en dien het op met de geraspte kaas erover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten