maandag 7 april 2014

Romige pastasaus met salie


Enige tijd geleden alweer heeft mijn dochter in een restaurant een heerlijke pasta gegeten die ze uiteindelijk niet op kon. Het bordje kostte maar liefst 18 euro (echt te duur voor pasta) maar eerlijk is eerlijk het was dan ook heel erg lekker zonder dat er nou heel veel in zat, gehakt, een kruid en room en dat was het zo ongeveer. Ik ben inmiddels de schaamte voorbij (leeftijd afhankelijk denk ik) en vroeg of ik het resterende beetje pasta mee naar huis mocht nemen om het de volgende dag als lunch te eten en natuurlijk te proeven wat er nou precies in zat. Ik ben er niet helemaal achter gekomen, maar deze pasta lijkt er wel op, al zit in de mijne veel meer gehakt dan in het restaurant.

Ingrediƫnten;

400 gram rundergehakt
1 grote ui (zo fijn mogelijk gesneden)
8 blaadjes salie fijngesneden
5 blaadjes maggiplant fijngesneden
2 teentjes knoflook
flesje kookroom 250 ml (ik neem de light versie)
scheutje droge witte wijn
peper en zout

Pasta naar keuze

Bereiding;

De gehakt in de pan rul bakken, dan de ui en knoflook erbij en even mee laten bakken. De fijngesneden kruiden erdoor roeren en de room erbij. Op smaak brengen met peper en zout.

Serveren met lekkere pasta en parmezaanse kaas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten