woensdag 23 oktober 2013

Haverkoekjes


Dit is een recept van Felix Wilbrink wat in de Telegraaf is gepubliceerd. Ik dacht dat het een soort wedstrijd was waarin mensen recepten konden in sturen, maar helemaal zeker weet ik het niet meer.
Ik heb volgens mij ook de hoeveelheid havermout aangepast, in het originele recept zat er meer havermout in. Artikelen scheur ik uit maar zodra ik het gemaakt heb schrijf ik ze in een receptenboekje en gooi het origineel weg.....

Ingredienten;

200 gram boter
300 gram havermout
125 gram bruine suiker
6 el bloem
4 el honing
snufje zout (fleur de sel)

Bereiding;

Oven op 175gr.
Smelt de boter in grote koekenpan. Voeg suiker, honing en zout toe en roer tot alles goed gemengd is.
Pan van het vuur en de bloem en havermout toevoegen en wederom alles goed mengen.
Bakpapier op de bakplaat en het mengsel uitsmeren over de plaat tot een laag van een kleine centimeter.
Koek bakken in het midden van de oven, ca. 15 min. Af laten koelen en dan in stukken snijden.

Je kan hier natuurlijk ook heel goed kokos, chocolade of gedroogd fruit aan toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten