woensdag 23 oktober 2013

Gestoofde kabeljauw

Jaren geleden heb ik dit visgerecht eens gegeten bij mijn tante met gekookte bietjes en krieltjes en ik vond het heerlijk. Het is niet echt vetarm maar ja.....morgen weer een slanker recept maken toch?
Ik gebruik iets meer mosterd dan in het recept staat maar dat is een kwestie van smaak en ik ben geen fan van dille dus dat gebruik ik minimaal.

Ingredienten;

4 ons kabeljauw
1 flinke tl (grove) mosterd
1/4 pak roomboter
citroensap
peper zout dille
maizena

Bereiding;

Vuurvaste schaal, laagje water erin, mosterd erbij en de boter.

Vis afspoelen en droog deppen en bestrooien met peper en zout en besprenkelen met citroen en in de schaal leggen.
Deksel erop en ca. 25 min. zachtjes laten stoven. Aanmaken met maïzena en de dille toevoegen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten