zaterdag 4 juli 2020

Hartige taart kip met broccoli

Ik had nog een lap vers bladerdeeg liggen in de koelkast die op moest en ik had broccoli en kip in de vriezer. Googelen maar! Genoeg te vinden maar met ook nog een restje Patak curry pasta in de koelkast heb ik snel een recept gevonden. Iedereen, ja echt iedereen van dit gezin vond het lekker. Dat is hier toch bijna uniek met alle verschillende voorkeuren voor eten.
Inmiddels ben ik op een streng dieet, dus van dit soort gerechten kan ik nu alleen maar dromen.......




Ingrediƫnten ;

1 stronk broccoli
1 ui
2 kipfilets (ca. 500 gram)
2 el Patak pasta tikka massala
1 handje cashewnoten
1 pakje kookroom
4 eieren
peper en zout

1 springvorm of quichevorm


Bereiding:

Ik heb de broccoli in roosjes gesneden en je kun de steel eventueel ook gebruiken in blokjes gesneden, en even kort voorgekookt, paar minuutjes. De ui snij je fijn en de cashewnoten hak je grof. De kipfilet in kleine stukjes snijden.
Oven op 200 gr. C
Olie in de pan en dan eerst zachtjes de ui fruiten, daar de kip bij en mooi bruin bakken samen met de Patak pasta, dan de broccoli roosjes erbij en even kort meebakken zodat alles de smaak van de pasta heeft.
Mengsel maken van de eieren en de kookroom en dit op smaak brengen met peper en zout.
Het bladerdeeg in de vorm doen en paar gaatjes prikken in de bodem. Hier het kip/broccoli mengsel zonder al te veel vocht in doen, de noten erover strooien en het ei/room mengsel erover heen gieten.
En dan gaat het ca. 40 min. in de oven. Erbij heb ik een Indiase raita gemaakt met komkommer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten