woensdag 29 april 2020

Toscaanse garnalen saus met pasta

Dit recept kwam een keer voorbij op Facebook en vond het terug op Smulweb, gemaakt met garnalen uit de diepvries en alles wat ik verder meestal wel in huis heb. Dus in deze gekke Corona tijd, waarin ik geen zin had om boodschappen te doen (vind het met 1,5 meter afstand houden en dus veel wachten echt vreselijk) maakte ik gisteren dit om ook de vriezer een beetje leeg te maken. Iedereen vond het lekker! Ik heb alleen doperwtjes (vriezer) gebruikt ipv spinazie.




Ingredienten:

2 el olie
6 tenen knoflook
500 gepelde garnalen
1 ui fijngesneden
1 glas witte wijn
150 gram zongedroogde tomaten fijngehakt
3-4 grote handen spinazie vers
200 ml kookroom
zout en peper
100 gram vers geraspte parmezaanse kaas
1 tl italiaanse kruiden
1 tl oregano
verse peterselie


Bereiding;

Doe in een hete pan je olie en voeg de knoflook toe (in bakje staafmixer fijngehakt) zet vuur wat zachter anders verbrand je knoflook en voeg dan de garnalen toe en bak ze kort tot ze roze zijn.
Haal ze uit de pan en hou even apart. Wat extra olie in de pan en de ui erin fruiten, voeg de witte wijn toe en laat wat inkoken. Voeg dan de room toe en daarna de fijngehakte tomaatjes en zout en peper. Voeg daarna de spinazie toe en laat dit slinken (ik heb dus half ontdooide doperwten gedaan) en voeg de kaas toe. Voeg de garnalen en de kruiden toe en klaar is de saus. Serveer met pasta en verse peterselie.


Bron; www.smulweb.nl/Happy Healthy Club

Geen opmerkingen:

Een reactie posten