woensdag 29 april 2020

Tarte Tarin met banaan

Een tijdje gleden kreeg ik dan ook het Postcode Loterij kookboekje opgestuurd, verwachte er niet teveel van, want alle eerder edities heb ik weggegeven of in de boekenboom gezet bij de supermarkt. Maar dit boekje is van Jannie van Heel Holland Bakt en bijna alles wat erin staat zou ik wel willen maken. Een visrecept heb ik al gemaakt en het tweede recept is deze taart geworden. Easy Peasy en echt superlekker. Ik heb de taart met bruine suiker gemaakt dus ziet er minder smakelijk uit misschien dan in het boekje maar was echt heerlijk. Volgende keer met de lichtbruine basterdsuiker proberen, voor een mooiere foto.



Ingrediënten:

1 rol bladerdeeg (koeling supermarkt)
30 gram zachte boter
100 gram lichtbruine basterdsuiker
ca. 3/4 bananen afhankelijk van de grootte

dichte taartvorm ca. 18-20 cm.


Bereiding;

Laat het deeg tot het gebruik in de koelkast liggen. Verwarm de oven voor op 200gr.C. Vet de bodem van de vorm in met een dikke laag boter. Strooi hier in een gelijkmatige laag de lichtbruine basterdsuiker over. Pel de bananen en snijd ze in de lengte doormidden. Schik de halve bananen op de laag suiker in de taartvorm.
Neem het deeg uit de koelkast en leg het over de vorm. Snijd de buitenrand bij en dus het deeg voorzichtig  naar beneden rond de vulling. Maak een paar gaatjes in het deeg. Bak de taart in ongeveer 30 minuten goudbruin en gaar.
Laat de taart even uitdampen en keer hem om op een schaal of groot bord. Serveer direct! Lekker met een bolletje ijs of lepeltje crème fraiche.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten