maandag 6 februari 2017

Griekse pizza

Hoe kwam ik ook alweer bij dit recept terecht?? Ik had 2 komkommers nog in huis, dacht aan tzatziki, broodje gyros was de volgende gedachtekronkel, er bleef nog iemand eten, is het dan genoeg voor de mannen (dochterlief en ik hebben genoeg aan 1 broodje (homemade pita broodje), denk het niet...... Zag ik laatst niet iets van snelle Griekse pizzaatjes voorbijkomen van een foodblog? Zoeken en ja hoor bij Pauline's keuken stonden de pizza's. Ze waren echt superlekker! Mijn dochter en haar vriend hebben ze samen gemaakt! Ere wie ere toekomt zullen we maar zeggen!
Al kun je echt niet koken........deze lukken altijd! Ook leuk als hapje bij de borrel en zelfs koud zijn ze denk ik lekker (denk aan picnic in het voorjaar/zomer)





Ingrediƫnten;

4 plakjes bladerdeeg
2 el aiolie
halve rode ui in ringen
16 blaadjes bladspinazie
50 gram feta
tomaat (in blokjes)

Bereiding;

Verwarm de oven voor op 210 gr.C (hetelucht) en laat ondertussen de bladerdeegplakjes ontdooien.
Maak kleine gaatjes in het bladerdeeg door er met een vork in te prikken. Bestrijk het bladerdeeg met de aiolie. Leg de blaadjes spinazie (wij gebruikten diepvriesspinazie, had nog een restje) op de aiolie, verdeel de uiringen en verkruimel de feta erboven. Doe de mini pizza's ca. 15 min in de oven.






Bron; Uit Pauline's keuken (iets aangepast recept)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten