woensdag 8 juni 2016

Pak choi mini



Wanneer ik in Ede ben moet ik even langs de vrij grote toko daar, lekker neuzen en wat standaard spulletjes inslaan. Deze keer zag ik een zakje met prachtige mini pak chois liggen. Die vind je niet in de standaard supermarkt en daardoor dus.....hup in mijn mandje. Wat ga je er dan van maken vroeg manlief zich hardop af (hij keek een beetje angstig :-)), geen idee dat zie ik thuis wel. Na wat speurwerk op internet heb ik onderstaand recept gemaakt, samen met wat rijst en gebakken stukjes gemengde vis van de visboer. Heerlijk vond ik het en gezond!

Ingrediƫnten;

5 mini pak choi
2 el olie
1 el fijngehakte gember
1 el fijngehakte knoflook
1 tl suiker
1 tl sesamolie
2 el sojasaus (Kikoman gebruik ik)
1 el citroensap


Bereiding;

Ik heb de pak choi door midden gesneden en heb de kontjes even een tijdje in heet water gezet (hele rauwe groentes houden we niet zo van), daarna goed spoelen onder koud water (kwam klein beetje zand uit bij mij) en uit laten lekken.
De marinade maak je door 2 el olie te verwarmen (niet te heet!) en bak daarin zachtjes de gember en de knoflook ca. 1 min. voeg dan de overige ingrediƫnten toe. Dit is lekker om van te voren al te maken zodat de smaken er lekker in trekken.
Ik heb de pak choi gebakken in de pan in een klein beetje olie, eerst op het "ruggetje" en daarna de andere kant. Sprenkel de marinade over de snijkant van de pak choi en eventueel wat sesamzaadjes en leg ze zo op het bord.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten