dinsdag 9 februari 2016

Muffins met wortel/pecannoten/dadels


Ik vind het zo handig dat je op smulweb in kan voeren wat je nog in huis hebt en daar komen dan diverse recepten uit met de opgegeven ingrediĆ«nten. Deze keer was het wortel en dadel wat ik ingetoetst heb en na wat Arabische recepten (niet mijn ding) kwam ik op onderstaande Amerikaanse muffins uit, omdat het Amerikaans is staat de maatvoering in cups, die had ik toevallig in huis, volgens mij gekocht bij AH.  Inmiddels uit de oven en direct getest.....lekker!!! Ik denk dat dochterlief ze ook wel lekker vindt dus ze gaan mee naar school of werk!


Ingredienten;

1 cup geraspte wortel
1/2 cup olie of gesmolten boter
1 cup honing (of bruine suiker)
2 eieren (klein) geklopt
1 zakje vanille suiker
1.1/2 cup volkorenmeel
1/2 tl baking soda
1/2 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 tl kaneel (of koekkruiden)
1/2 cup fijngehakte pecannoten
1/2 cup fijngehakte dadels

Bereiding;

Rasp en hak alle ingrediƫnten vast. Mix de gesmolten boter en de honing, voeg de eieren toe, de vanillesuiker en de wortel en meng dit goed. Meng alle droge ingredienten en voeg dit toe aan het vloeibare mengsel. Roer er daarna de dadels en de noten doorheen (ik heb deze in de staafmixer hakmolen fijn gemaakt voor het gemak). Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg in een muffinvorm in elk vakje een papieren vormpje of vet ze goed in en verdeel het mengsel over de 12 muffinvormpjes. In het midden van de oven in ca. 25/30 minuten gaar bakken.
In koelkast bewaren, maar je kan ze ook invriezen.

Bron; smulweb





Geen opmerkingen:

Een reactie posten