donderdag 22 oktober 2015

Pangsit



Pangsit heb ik ooit voor het eerst gegeten op een verjaardag bij een Indische vriendin. Heerlijk hapje vond ik het, bij haar was het zonder garnalen gemaakt ivm allergie (ook gewoon lekker!) maar het "hoort" geloof ik toch wel echt met garnalen. De manier van vouwen heb ik hier maar even gelaten voor wat het is en er maar even snel buideltjes van gemaakt. Volgende keer ga ik mijn best doen ze op de juiste manier te vouwen.

Ingrediƫnten;

300 gr. rundertartaar
100 gram garnalen
2 fijngesneden lenteuitjes
2 teentjes knoflook (knoflookpers)
1 el ketjap
1 tl sambal badjak
peper en zout
Wonton velletjes
1 ei om te plakken


Bereiding;

Garnalen fijnmalen in keukenmachine en de rest van de ingrediƫnten door elkaar mengen. Even wegzetten zodat de smaken beetje lekker intrekken.
Velletjes laten ontdooien en op elk velletje een kleine lepel vulling doen en de puntjes naar elkaar toe vouwen en een beetje draaien.
Frituren in olie van 170 graden, ca 3 min.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten